Friday, November 18, 2011

@ Puding Triffle

the latest one!!..buah peach..n agar2 stoberi
Kali ni sdp mata memandang ckit..sbb nmpak layer2 tu..nk potong pun snng..tp nk mkn trs senduk pakai sudu je pun..

1st trial...guna buah fruitcocktail..n kek perisa nescafe..n agar2 oren

1st time bt, kastard tercair ckit..tp my sis suka cenggini..katanya bersalut..ntah tang mane yg bersalut tu..hahah


Mlm td ter rajin plak nak membuat puding ni..walhal blk dr soping brg dapur pun dah kul 8pm lbh.. Owh mlm td ktorg tak dinner bagai just grg nugget n wat smpingan mkn buah pisang kaki..hah, pemalasnya haku!!! hahah...ekceli mmg dah kenyang kecuali damia la..aku akn make sure ada stock makanan utk dia sbb dia ni pemakan..buah tu pn berbiji2 dia bedal n 2 botol yakult..bab mkn so far ibu tak risau sgt sbb dia sentiasa berselera..chaiyokk..

Berbalik pada cerita puding..mlm td aku dah berjaya menyiapkan 2 bekas puding..1 utk stock kt umah sbb kakak nk dtg n sebekas lg (kecil) utk dibawa ke opis..sighh..kesian kt opis dpt yg kecik je..(test dulu..klu deme suka n ckp ok..nnt bw lg)..hahah..lg pun aku fikir sbb besok pg(jumaat) ada staff sponsor bekfes..

Cara buat puding ni simple je..lg2 bahan semua dah tersedia...of course la aku tak fikir bnyk kali nak membuatnya..Org lain dah tak heran ngn puding ni tp aku br terhegeh2..resepi ni pun aku cilok kt blog mane ntah..opss..so sori ye tuan empunye n thanx bebanyak sbb dah 2x aku merealisasikannya...1st trial masa family dr Kelantan dtg..diaorg pun suka ..ni pun sbb kakak aku nk dtg (ptg jumaat)..blh la menjamu selera bersama ini puding..perghhh best mkn sejuk2..!!

Wah, kwn2 opis pun terpikat mkn puding ni..waduhhh!! deme ni siap mnta resipi..alaa mmg snng pun..aku jamin sape2 buat pn jadi punyer n sama je rasanya...cer try yerppp!!

Ok la tu..aku pun seronok n puas hati sbb licin hasil tgn aku mlm td..eleh, bekas ciput je pun..of coz la habis..wakaka...nyumm..nyumm..



p/s : notis : kek pandan x berapa sdp sbb kering..kakak bg idea guna kek cekelat plk..haha nnt la try..

No comments:

Post a Comment