Tuesday, November 8, 2011

Api kemarahan...

Hati aku mmg panas bile pikir pasal bengkel yg repair kete tempoh hari...mmg aku reject la..rasa skt hati kt hubs pun ada...ni gara2 dia ckp, dia ada kwn kt Seremban tu n nk mnt pendapat kwn dia psl bengkel yg bagus la kononnya..ghupa2 lain jadinya..tu la ape yg kita plan, tak semuanya menjadi..hmm..

Spt yg sedia maklum, xcdent tu brlaku pada 2 Oct..then 3 Oct aku EL sbb penat sgt (aka teman MIL appointnment)..so nxt day tu la br aku setelkan semua documents utk bt claim ngn insurance...Ok aku dah bt (fax n email) ape yg dikendaki oleh bengkel (bangang) tu..ekceli kerani kt ctu yg bengappp!!dah setel docs aku pn diam la dgn harapan kerani tu akn bt kerja dia secepat mgkin sbb aku pn dah remind dia yg aku mmg xde 2nd car..ssh nk ke mana2..hanya sekadar motor EX5 adik aku je la..

Nxt week tu aku try col nk follow up la konon status repair tu cmne kan...aku col dia jwb tgh tunggu adjuster dr Sykt Insurance..ok xpe, aku paham...selang beberapa ari aku col lg, jwpan yg same aku terima..mak aihh, xkan lame bebenor..so tanpa buang masa aku trs col pihak insurance..diaorg ckp tak terima ape2 pn dr bengkel berkenaan..adusshhh menyirapp btul aku time tu!!trs aku col budak tu..dia dah takut sbb aku dah tinggi suara..mmg menggigil dah aku time tu sbb marah sgt..dia bgt dia akn bg docs tu kt bengkel satu lg sbb dia subsidiaries..adoiii mcm2 trs buntu n trbygkan muka hubs yg confident ckp dia ada kwn kt ctu!!!ishh mmg tak dpt bygkan api kemarahan aku time tu!!trs aku mnta no fon bengkel yg mmg panel insurance kete aku..brckp ngn kerani name dya..rupe2nya dia bgt yg tgh tnggu docs dr budak bengap tu...time tu aku rasa nk nangis sbb mmg tak brgerak lgsg kes aku tu...dia tak bt kerja!!ishh klu blh nk je jmpa budak tu tampor2..oitttt!!!aku col blk budak tu mnta dia htr..ok dia janji nk htr by hand pd dya..follow up lg sekali ngn dia..so jwpnnya melegakan hati aku..dya dah submit kt pihak insurance..

Ekceli prosesnya tak de la lama sgt tp sangkut kt budak bengap tu je!!ntah pandai wat kje ke idaknya...lps kejadian tu, aku mmg sllu follow up dgn bengkel n pihak insurance sekali...mmg dah serik la dpt bengkel yg cmtu...hubs pn turut terkena tempias kemarahan aku...mmg salah dia pn..pd mula nya dia tak bg aku cmpur sbb dia ada kwn kt ctu..rupa2 nya dia ckp dah terslh bengkel, towing lain yg dtg setel kete aku masa tu...huh, mcm2 la...aku dah warning hubs, nxt time col agent insurance dulu sblum htr kete ke bengkel..bkn nak tunjuk pandai tp tu la hakikatnya..klu aku yg salah, abis la aku kne hentam...sighhh..

No comments:

Post a Comment