Thursday, November 10, 2011

@ Nama je cuti....

3 psg baju damia...
Laundry rack, langsir, shoes rack (damia's), hanger/garment rack
Actually bkn garment rack tu yg aku berkenan tp yg aku plan nk beli tu out of stock, same dgn ikea gak..asik habis je...citarasa org lain pn sama dgn aku gak gamaknya..tu yg cpt sgt sold out.


budak lasak

mau beli ape ni?
Kisah slps raya..selasa bersamaan 8 Nov 2011, aku terpaksa amik EL sbb taska still bercuti..mmg dah tau awl2 sbb taska dah keluarkan notis tp mulanya ingt nak htr damia kt mak ciknya je tp biasa la plan x menjadi..so jaga sendiri je la aritu..tup2 pg selasa tu si somi plak menyuarakan hasratnya nak EL gak...Wah, klu cmtu blh la setel kan benda yg x setel..kt kepala dah berlegar2 segala macam..aku tau hubs EL sbb x sabar2 nk amik moto baru dia tu...
Hubs ckp alang2 dah cuti ni, baik p inject damia sbb mmg dah lama tertangguh..pastu turn aku plk bg agenda nak ke Houz Depot sbb dah lame benor teringinkan rak kain yg mcm ikea tu tp kt ikea out of stocks da...
Ok pagi tu bekfes kt umah je. Kbtulan ada stock bihun yg dah lama tak terusik..aku gagahkan diri wat bihun goreng..ala tu pun aku pakai perencah siap..hahah..senang tp tambah jugak la bawang ckit..bg kaww lagi rasanya tu...dah siap bekfes bagai..siap2 kan damia yg sgt cranky pg tu (ye la ayah ada)..trs kluar rumah menuju ke klinik di KD..

Hmm..time masuk bilik doc, damia mula wat kecoh. Langsung tak nak duk atas scale..sgt2 ssh nak tgk bacaan berat dia..habis tudung ibu dia tarik2..melalak sekuat hati..adoiii..tu blum kne inject..lps timbang, elok je dia main toys dlm tu..then doc suruh baringkan dia ats katil..sekali lagi dia wat kecoh. MasyaAllah..melalak n meronta2 mcm kne babab. ibu, ayah n nurse pgg dia tak nak bg dia gerak time cucuk..dah siap cucuk, lega rasanya dia pun trs diam n turun katil nak main..Doc brief ckit psl kesihatan damia..so far alhamdulillah..syukur sgt..setakat batuk n demam ckit2 tu normal la..Tiba2 dgr.."a..yah, yom uwar..nk menan.."so cute bunyinyerr..smpai doc pn trgelak n puji sbb ckp damia dah clear n blh susun ayat tu..tp toddler yg sebaya damia mmg sama la aku rasa..ada lagi clear n tak dinafikan jugak ada yg slow ckit..normal la tu..ape2 pun ibu bangga dgn damia n bersyukur sgt ke hadrat Ilahi..So lps ni dah blh simpan elok2 report kesihatan ni..tunggu damia nk sekolah (darjah 1) kena keluarkan balik..Hurmm mahal gak weyh charge nya, rm120 tanpa sbrang ubat..nsb blh claim..tp hubs awl2 remind aku, dpt claim jgn lupe kasi balik..alaa berkira btul dia ni..hubs ckp, bkn berkira tp dah bnyk kali terkena..hahah..tp seingat aku mmg aku bayar blk..dia tu yg mmg PELUPA..

Agenda seterusnya, menyinggah butik kanak2 brsebelahan dgn klinik..apa lg, kopak la duit..bkn cash tp credit card la jd mangsa..tak sedar diri wehhh klu tgk baju budak ni..sape nak dipersalahkan?? laki bini same je bab ni..sighh rm1++ lagi ke situ..soping baju sendiri pun jarang sekali..tang anak, blh dikatakan setiap bln..untung ko damia..tp mmg cmni kot klu dah ada ank..lb2 lagi gegirl..

Ok mls nk lame2 kt ctu trs ke area opis sbb hubs nak gunting rambut..punye la lame.nasib dpt bini cm aku..huhu..Lps tu berdesupp plk ke Houz Depot..Satu lg tempat yg menguji nafsu aku berbelanja...makk aih semua bnda aku nak..ye la nk mendeko rumah bg cantik..tp apakan daya beli yg mmg perlu je..tu pn tongtong sama hubs..hahahah lawaks..nasib baik hubs blh pikir lg deposit moto lbh penting..kuikui...

Hmmm perut msg2 dah berkeroncong..plan nk snggah KFC je sesambil bw damia main..tp hubs ajak ke JPJ plk sbb nak setelkan registration moto dia..Pihak kedai x smpat bt, klu nk cpt owner blh wat sndiri..dsbbkan org tu dah tak sbr2 nk naik moto baru..sanggup la meredah ke JPJ Wangsa Maju..lg pun dia dah ter EL..haha..so, bergegas la kami 3 beranak ke JPJ ptg tu..nasib baik damia tdo n masa nak siapkan tu pn tak de la lama sgt...Smpai umah pn dah kul 6pm tp ok la dpt setel kan semua..maka blh la bw balik Moto baru..alaa moto murah je pn..tp xpe la blh hubs wat ulang alik kerja..




p/s : panjang lebar diary aku ni...aktiviti yg tersangat la padat katakan...lupe nk kidnap pic motor wat kenangan kt ntry ni..

































No comments:

Post a Comment