Sunday, July 10, 2011

@Tanpa Dia..

Kini umur damia 17mths..sepanjang tempoh ini aku blum pnh brpisah dgn damia..setakat tinggal kt taska waktu aku pergi kerja tu biasa la...dlm erti kata lain tido mlm tanpa anak di sebelah..klu dia trtdo kt ruang tamu semasa sepupu dia dtg pun, aku akan bawa dia masuk bilik di tgh2 mlm..ntah mmg tak boleh n mcm ada yg tak kena je...

Alkisah last week kakak mmg kerap jugak la dtg ke rumah aku..damia plk skrg mmg pantang tgk family kakak aku bersiap nak blk...mula la dia awl2 tunggu kt muka pintu..ksiann..kakak aku tak sampai hati nak tinggalkan dia n mnta izin dr ktorg (laki+bini) nk bw damia sekali..huhuhu..

Mmg berat hati tp izinkan je sbb tak lame pn..sehari dua je..lg pun fikirkan penat n nk rehatkan badan yg dah tak terlarat dah ni..So, mlm tu tdo la aku tanpa anak di sisi..

Pergi n balik kje plak tanpa kilek ank..merasa la jln lenggang kangkung n tak trkejar2 time bersiap nk pergi kerja..

Bila anak tak ada kt umah ni la...misi aku nk mngemas rumah akan dilaksanakan..mcm2 yg dapat aku setelkan (lipat/susun baju, sapu/moop lantai, cuci bilik air bagai)..lagi penat kot badan aku ni..hihihi...tp tak bermakna damia ada aku tak blh nk buat kerja rumah cume kerja2 tu jadi lambat n tak sempurna la sbb dia nak mengacau je..ape yg aku sentuh..dia pn nak sentuh jugak..so, cmne tu....?manae nak siap??lg pn aku nk elakkn dia trkena habuk2 yg bermaharajalela kt celah2 tu..nnt tak pasal2 dtg plak batuk..ini budak mmg sensitive..

Hmm...lega n snng hati tgk umah bersih??owhh, tak bersih ke selama ni??heheh...sekejap je pn nampak kemas...anak terchenta dah blk mula la dia mnyepah2..tak blh tgk rumah tersusun rapi..haiii...ya.....

No comments:

Post a Comment