Monday, December 5, 2011

@ Lemau je ni..



Alahaii ksiannya kt ibu damia ni..sejak2 cuti Awal Muharam aritu, bdn aku mcm tak cukup rehat je..mcm nk dmam pun ada..mmg kt kg tak wat kje berat pun..msk pn tak..sekadar bancuh air n grg frozen food tu je la..tp aku mmg tak de masa la nk landing2 dpn tv..klu masuk bilik sekali pn, tak blh nk lelapkan mata..lg2 si somi tu sbuk suh aku p tgk ape yg mak dia wat..risau sgt aku tak tlg..walaupun aku fail bab masak tp aku ni ringan tulang gak..mmg tak tenang la klu nk baring suka2 hati melainkan my MIL pn ikut landing..

Hmm kt umah plk, wiken sibuk mlyan kerenah damia..nak itu..nak ini..tak blh tgk ibu snng..pe2 pun aku hanya dpt setel kan kje umah ari ahad je..sabtu just setelkan tang laundry je..tang lain tu kne tunggu ayah ada kt umah..klu tak, ape yg kita bt, dia pn nak jugak..(namanya budak) tp aku ni jenis tak blh wat kje ada selingan cmtu..lambt siapnya..lg2 part dapur..rimas nengok dia pgg sana..pgg sini..sudahnya baju kotor n segala bnda kt celah2 dikoreknya..pastu jmp something yg menarik perhatin dia, trs masuk mulut..(tabiat damia yg x dpt dicegah)..adoii hangin jek...dah nk 2 yrs nak oiii...hmphh...so nak tak nak, kne stop la kje aku..lyn dia dpn tv je la..ha, lain plk citenya..habis ditimbunnya toys kt ctu plak..lps tu ape yg dia naik/wat, nak gak suh kita ikut..maik aiii rosak la car damia tu..kt ctu pn penat gak duk bangun duduk bile disuruhnya..Lps tu lyn time mkn dia plk..bersepah sana sini..even dah alas..suap mmg tak heran dah..ermm cmtu la brsama anak time kt umah..

So, ari ahad je la dpt setel kje umah sepenuhnya..sbb ayah ada melayan damia..tp cmne tak penat klu semua bnda nak disetelkan dlm masa sehari..cewah, mcm umah beso..mmg la umah tak besar mana pun tp penat wooo...lps tu berkejaran plk nk kluar bw damia jln2 lg..(sape suruh?)..haha..ksian jugak kt si budak tu..terperap kt umah..mmg la dah mnjadi rutin si ayah bw dia naik moto pusing2 area umah..tp aku pki wiken la ada ms nk bw anak jln2..bg dia rasa bebas nak bergerak..at least ke KFC dkt umah..Hmm tu diaa..fuhh mmg tak cukup rehat la gamaknya klu cenggini..Yg aku notice, klu wiken aku cuma bersara dr mandikan damia..sbb bapaknya ada..dia mmg tak nak ibu yg mandikan..seboleh2 nak ayah jugak..sbb blh bersiram/bertapa dlm bilik air tu lama ckit..klu ibu tak de la..ibu penat la sygg...hmm tang tu ibu la yg untung..hehe..

Tdo mlm plk jgn harap la nk lena smpai pg..coz si anak bgn nk susu plk..at least 2x jugak..Nk tdo awl mmg tak blh la..ntah nape..nk kne mkn ubt tdo ke...nnt ank nk susu, tak tersedar plk..hahah..aku tak pnh rasakan rutin ni sbg bebanan/gangguan time tdo aku..tp aku sdr tu la pengorbanan seorg ibu..(tiba2 tersedih plk..sob..sob)..yeahh, wake up..wake up..no more lemau2 cenggini..



No comments:

Post a Comment